2013. február 25., hétfő

Almás pite



Az elmúlt hétvégén nem vasárnap sütöttem, hanem már szombaton délután. Olyan rossz idő volt, hogy nem volt kedvünk kimozdulni. Adva volt tehát egy szombat délután, és egy nagy tál alma, ami arra várt egész héten, hogy az uzsonna mellé valaki elfogyassza. Nem nagyon fogyott és a meleg lakásban sokáig nem áll el. Így nekiálltam feldolgozni. Almás pite formában hátha kapósabb. Nem tévedtem vele túl nagyot, már szombat estére csak a fele maradt meg. Ezt viszont eltettem vasárnapra.
Én egyébként nem favorizálom az omlós tésztát, de rajtam kívül mindenki szereti. Hát miért ne kedveznék a családomnak? 
Ezt a receptet viszont nagyon szeretem. Könnyű elkészíteni, és a tészta is nagyon könnyű, és omlós, vékonyra lehet nyújtani. A töltelék sokféle lehet: alma, dió, meggy, túró. Nálunk most almával készült. Úgy szeretjük, ha jó sok töltelék van a két réteg között.
A tészta receptjét egy hipermarket akciós újságában találtam évekkel ezelőtt. Természetesen kipróbáltam. Az újságban leírt recepttel sütött első süti nem lett olyan jó, mint amit vártam tőle. Nekem kicsit száraz, és kemény volt a tészta. Következő alkalommal változtattam a recepten, és azóta így sütöm vele a sütiket.

Almás pite recept:

A tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg margarin, vagy zsír
  • 10 dkg porcukor
  • 2 tojás sárgája
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 csomag vaníliás cukor
  • fél citrom reszelt héja 
  • 1 csipet só

A töltelékhez:

  • 1,5 kg alma
  • 1 teáskanál fahéj
  • 6-8 dkg cukor (ízlés szerint, és az alma savanyúságától függően)
  • pici zsemlemorzsa (a töltelék alá a tésztára)
A megkenéshez:
  • 1 tojás
A tésztához a por állagú hozzávalókat egy tálba rakom, hozzáadom a hideg margarint kisebb darabokra vágva, majd belereszelem a fél citrom héját.  A tojássárgáját teszem bele a legvégén. Gyorsan összedolgozom. Eleinte nehezen akar egynemű lenni, de a végén szépen összeáll. Fél órára beteszem a hűtőbe pihenni. 
Addig amíg a tészta pihen megpucolom az almákat, lereszelem, majd kinyomkodom a levét. Megszóróm a fahéjjal és a cukorral. A tepsit kivajazom, és kilisztezem.  Ez idő alatt a tészta pihent, és hűlt. Most már nyújtható.
Kettéosztom  a tésztát és a tepsi méretére nyújtom (20 x 30-as). Az első lapot kicsit nagyobbra nyújtom.(kb: 1,5 cm-rel) hogy egy kis pereme is legyen a tésztának a tepsi oldalánál, így majd sütés közben az alma leve nem folyik ki. A kínyújtott lapot a tepsibe teszem és vékonyan meghintem zsemlemorzsával. Ráteszem az előkészített almát, és villával eligazítom a tésztán. Kinyújtom a másik lapot is, és a tepsibe teszem. A tetejét megkenem a felvert tojással. Villával megszurkálom néhány helyen. Lehet díszíteni is a tetejét  villával hullámokat rajzolva a tésztára. Majd 180 fokon 30-35 perc alatt megsütöm.

Az utolsó darabról készítettem egy képet:

Almás pite





1 megjegyzés:

  1. Snow Peak Titanium Flask - Titanium Art
    This trekz titanium flask gives you a chance to take the most powerful of snow peaks! This titanium wedding bands for men flask gives you the chance to take the titanium exhaust most powerful of snow peaks! This power supply titanium flask gives you the chance to snow peak titanium take

    VálaszTörlés