2013. április 8., hétfő

Fözött csokikrémes torta, tejszínes gesztenyés torta - a szülinap folytatásaként


A születésnapnak ezzel még nem volt vége. A lányom megünnepelte a barátaival is a felnőtté válását. Torta is készült. Rögtön kettő.
A nagyobb tejszínes gesztenyés ízesítéssel. Ez került kívülre is a fondant alá. Nem akartam ismét úgy járni, mint az előző tortával, így főzött csokikrémet készítettem a kisebb tortához.  Ezt pedig sima vajkrémmel vontam be a borítás előtt.
Most viszont még több időt szántam az előkészületekre. Készítettem egy-egy adag fehér, és barna fondant masszát. A fehér tökéletes lett. A barnát kakaóval színeztem ez egy kicsit száraznak tűnt. Újragyúrtam egy kis vizet hozzáadva, és jó lett. Rózsaszín és zöld volt még "készleten".
A tortalapokat már 2 nappal korábban megsütöttem. A kisebbet 3 tojásból, pici reszelt citromhéjjal ízesítve, a nagyobbat 4 tojásból simán. Ez a tortaalap recept azért nagyon jó, mert először: sokkal tovább marad friss a torta, mint ha hagyományos piskótatésztából készíteném. Másodszor: sokkal kevesebb tojás szükséges hozzá. Harmadszor: szerintem sokkal finomabb is. 
Az érdem nem az enyém, én is a net-en böngészve találtam rá erre a receptre Kiskukta oldalán itt:.
Másnap elkészítettem a virágdíszeket a tortára. Egyszerű csavart rózsákat, és néhány levelet.. A rózsák közepét cukorgyönggyel díszítettem.
A lányom szereti a barna minden árnyalatát, így a torták színvilága ugyan az lett mint a születésnapjára készült tortáé. Fehér, rózsaszín, hogy "csajos" legyen, és barna. Nem akartam két egyforma tortát készíteni, de azonos színeket használtam. Az egyiket fehér, a másikat barna fondanttal borítottam be. Mindkettő közepére rózsák kerültek.  A barnát sötétnek találtam, így tettem rá egy kis fehéret. Mindkettőre került még cukorgyöngy. Nem mondom, hogy tökéletesek, de már kezd alakulni.

Most csak a főzött csokikrém receptjét írom le, a többi már fent van az előző bejegyzéseknél.

Főzött csokikrém recept:  (kb: 24 cm-es torta töltéséhez elegendő mennyiség)

  • 1 egész tojás
  • 2 tojás sárgája
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg csokoládé
  • 20 dkg vaj
  • 2 evőkanál feketekávé (főzött)
  • 1 csomag 3 az 1-ben kávé (elhagyható)
Egy keverőtálban az egész tojást és a 2 tojás sárgáját a cukorral simára keverem. Beleteszem a vízgőz felett megolvasztott csokoládét (én étcsokit használtam) és a 2 evőkanál feketekávét. Ezzel is simára keverem. Majd állandó keveréssel felfőzőm. Amikor kész a tűzről levéve belekeverem a vajat, a 3 az 1-ben kávét, és ezzel habosra kavarom. Majd hűtőbe teszem és lehűtöm. Amikor lehűlt ismét habosra kavarom.
Ez a krém jó a torta töltésére, bevonására, és díszítésére is. (Én most csak tölteni használtam.)

Cukorgyöngyök nélkül



Cukorgyöngy díszítéssel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése