2013. február 6., szerda

Duplacsokis torta- szülinapra

Folytatás...

 Eljött a másnap, a vasárnap. Persze első a család! Így első a vasárnapi menü elkészítése. Közben azért sikerült annyi időt kiszorítanom, hogy a fondant leveleket is el tudjam készíteni. Összesen talán ha 15 percem maradt erre. Sajnos nem is sikerült úgy ahogy szerettem volna....
Még az ebéd főzése közben be kellett tölteni a tortát is, ami már az előző napon elkészült a krémmel együtt. Szerencse ezek jók lettek. Akkora baj már nem lehet.
A torta duplacsokis torta. (Már régebben is sütöttem szülinapokra, csak sima tortabevonóval díszítve.)

A torta 3 lapra vágása mindig lutri, mert akkor derül ki, hogy hogy sikerült, amikor már elvágtam. Most egész jó lett. Betöltöttem a krémet a lapok közé. Mindet. Ekkor jutott eszembe, hogy nem hagytam belőle semmit, arra az esetre, ha mégsem boldogulnék a fondant-tal. Késő bánat, már mind benne volt a tortában.  A torta külsejét vékonyan bevontam barack dzsemmel, amit előtte felmelegítettem a mikróban. Kezdett már alakulni a dolog. Itt viszont félre kellett tennem mindent, mert erősen ebéd idő volt már. Mire végeztünk az ebéddel már csak 1 órám maradt az indulásig. Csak abban bíztam, hogy lesz még időm feldíszíteni a tortát is.

A fondant sikerült szépen kinyújtani és ráemelni a tortára. Jöhettek a virágok és a levelek. Próbálkozásra nem volt idő, minden ott maradt ahova először került. (Gondolom nem is sokszor lehetne átrakosgatni másik helyre a virágokat, mert a kísérletezés nyomai meglátszódnának.) 
A kész tortát egy nagy dobozba raktam. A gyertyákat csak mellé tettem, majd ha megérkezünk akkor a helyére kerülnek. Még maradt pár percem, hogy én is elkészüljek, és indultunk.
Megérkeztünk. A torta kibírta a 30 km-es utazást.
Igazi meglepetés volt. Öröm volt látni, hogy az ünnepelt örült neki, aki történetesen a férjem édesanyja, vagyis anyósom. De a legjobb érzés az volt, hogy személyesen neki készült, és én készítettem.

Duplacsokis torta recept:

A piskótához:
  • 6 db tojás
  • 30 dkg porcukor
  • 6 evőkanál forró víz
  • 20 dkg liszt
  • fél csomag sütőpor
  • csipet só
A krémhez:
  • 2 csomag csokoládés pudingpor
  • 20 dkg jó minőségű csokoládé (én ét csokit használtam) 
  • 5 dl tej
  • 12 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 csomag vaníliás cukor
A piskótához a tojásokat kettéválasztom, és a fehérjéket egy csipet sóval berakom a hűtőbe. A sárgákat a forró vízzel és a porcukorral legalább 5 percig habosra kavarom. A lisztbe kavarom a sütőport, és a sárgához szitálom, jól összekeverem. Egy 26-cm-es tortaformát sütőpapírral kibélelek, a sütőmet begyújtom 175 fokra. A fehérjéket kemény habbá - szinte túróssá - keverem, és fakanállal óvatosan a lisztes masszámba forgatom. Beleöntöm a formába, elegyengetem, és berakom 10 percre sülni, ezután a 160 fokra csökkentem a hőmérsékletet, és 30 percig sütöm még a tésztát.

Közben a tejjel, a porcukorral, a vaníliás cukorral és pudinggal kemény pudingot főzök. Gőz fölött megolvasztom a csokikat, és a még forró pudingba keverem. Mikor már hűlt egy picit a margarin felét már ekkor belekeverem robotgéppel, így nem lesz csomós a puding. Ezután lehűtöm a krémet és a maradék margarinnal habosra kavarom.
Ha a torta is kihűlt, akkor keresztben 3 felé vágom, betöltöm a krémmel, és lehet is díszíteni.

Néhány kép a kész tortáról:

Az első fondant borítású tortám




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése