2013. február 18., hétfő

Pingvin szelet




Eltelt egy hét, ismét vasárnap volt. Bár a héten volt egy extra alkalom a Valentin nap, ami ismét okot adott a sütésre, de akkor én csak segédkeztem a lányom mellett. Erről már korábban írtam.
Most vasárnap Pingvin szeletet sütöttem, sütöttünk. Nem egyedül csináltam, hanem a lányommal. 
Nem tudom, hogy mások hogy vannak vele, de én szeretem, ha a sütemény is elkészül az ebéddel egy időben. Ebéd után más semmi kedvem újra a konyhában eltölteni még egy órát - esetleg többet. Így próbálom úgy alakítani a délelőttöt, hogy a süteménysütés is beleférjen. Ilyenkor nagy segítség egy kamaszlány a konyhában! Ő már ügyesen felveri a habot, kiméri a hozzávalókat, kivajazza a tepsit... szóval lassan már önállóan is el tudná készíteni a süteményt is. Amire nekem kell figyelnem, azok az egyes fázisok. Az, hogy ne egyszerre keverje össze a tojásfehérjét a cukorral, mert abból ebben az életben nem lesz hab.
És ha már ez sikerült, akkor a többi hozzávalót is óvatosan keverje hozzá. Ne törje össze a habot, mert akkor meg a sütemény lesz szalonnás sülés közben. Nem is olyan egyszerű ez. Figyelni sem. Tény és való azért így is nagyon jó, hogy segít. 
Régóta kacérkodtam már a Pingvin szelet elkészítésével. Annyira mutatós sütemény, és nem is tűnt olyan nagyon bonyolultnak a recept sem. Minden hozzávaló volt  itthon. Úgy döntöttünk a lányommal, hogy megpróbálkozunk vele. 
Én régebben mindig tartottam a tejszínhabos zselatinos süteményektől. Eleinte volt egy pár sikertelen próbálkozásom. Valahogy sehogyan sem akart összeállni a kész sütemény. Ha a zselatinos rész sikerült, akkor biztos, hogy a tejszínhabot nem sikerült felvernem, vagy fordítva. Sikerült a hab, de nem lett jó a zselatin. Persze nem adtam fel. Lassan megtanultam, és most már nem okoz gondot elkészíteni. 
Most, mivel volt segítségem, én tölthettem a csirkecombokat nyugodtan. Az asztal másik felén pedig készült a sütemény. Rá-rá pillantottam a fázisokra. Mivel az internetről vettük a receptet, arra is figyelnem kellett, hogy az ismert közösségi oldalon való "szörfözés" közben a sütemény is haladjon. Tudom, hogy az is fontos, de valahogy azt is meg kell a mai fiatalságnak tanulni, hogy ebédfőzés közben - vagy helyett - nem lehet a barátokkal órákat "csevegni". Lehet....de akkor valamelyik nem halad. Történetesen most a sütemény. Tehát a közösségi oldal bezáródott, és kinyílt a sütisütő oldal a recepttel. 
Lépésről lépésre haladva, lassan de biztosan "totyogott" a Pingvin szelet. Azt megállapítottam, hogy ebből már nem lesz délben ebéd és süti, de sebaj. A következő héten majd még korábban kellek!
Szóval a fázisokra figyeltem. A tojás sárgája a cukor felével szépen elkeverve. Ezt kipipálhatjuk. A fehérje a felverve és a cukor másik felével elkeverve ezt is kipipálhatjuk. A liszt a sütőporral összeszitálva, kakaópor belekeverve, ezt is kipipálhatjuk. Most jön az óvatosan összekeverés. Na itt nem figyeltem eléggé, mert a csirkecombok elvonták a figyelmemet. Mire odanéztem már késő volt. A hab és a liszt a többi hozzávalóval össze volt keverve. Csak talán az óvatosság hiányzott a műveletek közül. Jócskán összeesett szegény. Gyors tepsi kikenés, lisztezés, és irány a sütő. Remélve, hogy a sütőpor teszi a dolgát, és nem lesz szalonnás az egész. Szerencsénk volt. Nem lett szép magas, kicsit púpos is lett, de legalább nem lett szalonnás. Megvártuk még kihűl, és csak  utána készítettük el a krémet.
A tejszínhabot a lányom verte fel. Én a zselatinos tejet készítettem el, és a csokimázat. Összekevertem a habot a zselatinos tejjel. Jó lett. A csokimáz is. Jöhetett a töltés.
A piskótalapot kettévágtam. A púpot eltávolítottam róla, és így már semmiben sem különbözött egy igazán szépre sikerült piskótától. 
Sikerült szépen betölteni. Utána betettem a hűtőbe. Még bőven maradt ideje lehűlni az ebédig. Már csak az volt hátra, hogy ebéd után szépen kockákra vágva tálaljuk!

Pingvin szelet recept:

A piskótához:
  • 6 tojás
  • 16 dkg cukor
  • 16 dkg liszt
  • 3 evőkanál víz
  • 3 dkg kakaópor
  • 1 csomag sütőpor
A krémhez:
  •  1 dkg zselatin
  • 3 dl tej
  • 5 dl tejszín
  • 1 vaníliás cukor
A mázhoz:
  • 30 dkg étcsokoládé
  • 1 dl tej
  • 10 dkg margarin

A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem, majd a cukor felét hozzáadva még egy kicsit verem. A sárgáját a vízzel és a cukor másik felével elkeverem. 
A fehérjehabhoz hozzáadom felváltva a sárgája masszát, és a liszttel elkevert sütőport és kakaót. Vigyázva összekeverem. Beleöntöm egy margarinnal kikent, kilisztezett tepsibe és előmelegített sütőben 190-200 °C-on 15-20 percig sütöm. A megsült piskótát kihűtöm és kettévágom.
A zselatint a vaníliás cukorral 1 dl tejben az előírás szerint elkészítem, és amíg hűl felverem a tejszínt. A még langyos zselatint a maradék tejhez öntöm. Jól elkeverem és óvatosan a felvert tejszínhez adom, és  elkeverem benne.
A mázhoz a tejet, a margarint és csokoládét lassan vízgőz fölött felmelegítem, ameddig nem kezd sűrűsödni, majd leveszem a tűzről.
A piskóta alsó részét a tepsibe rakom, rákenem a krém felét és ráöntöm a csokoládémáz harmadát. Egy kanál segítségével a csokoládét elterítem a krémen. Rákenem a krém másik felét, majd betakarom a piskóta felső részével. A tetejére öntöm a csokoládémáz maradékát. Elsimítom. Hűtőbe rakom, és amikor lehűlt szeletelem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése