2013. február 18., hétfő

Lekváros bukta - szombaton ebédre



Már-már hagyományosnak mondható rohanós hétvége volt nálunk ismét. Ilyenkor mindig nagyüzem van a konyhában is. Szombaton szeretek egy tartalmasabb leves mellé valamilyen sütit sütni. Általában kelt tésztát. (talán ezt még gyerekkori emlékként hoztam magammal) Most sem volt ez másként. Lekváros bukta készült, háromféle ízben. Volt epres, málnás, és barackos. Ki milyet szeret. Próbálkoztam szilvással is, de az a lekvár annyira híg, hogy inkább letettem róla. A tészta egészen könnyű lett, de legközelebb másként fogom készíteni. Kicsit nagyobbakra, és több lekvárral. Úgy jobban szeretjük. A másik, amin változtatok, hogy egy kicsit kevesebb margarinnal locsolom meg. Nekem most ez egy kicsit zsírosnak tűnt. De így is elfogyott. Délutánra még maradt 3 db, na nem sokáig! Estére az is gazdára talált.

Lekváros bukta recept:

A tésztához:
  • 3,5 dl tej  
  • 2,5 dkg élesztő
  • 5 evőkanál cukor
  • 25 dkg sima liszt
  • 25 dkg rétesliszt
  • 1 mokkáskanál só 
  •  1 tojás 
  •  10 dkg margarin 
A töltelékhez:
  • Eper, málna, barack lekvár
A bukták megkenéséhez:
  • 12 dkg margarin (lehet kevesebb is)

A tejet meglangyosítom, hozzáadom a cukrot, és az élesztőt belemorzsolom. A kétféle lisztet tálba szitálom, hozzáadom a sót, majd a tejben felfuttatott élesztőt, és a tojást, és megdagasztom - hagyományosan, kézzel. Közben hozzáadom az olvasztott margarint is. 
Kezdetben ragacsos, de hamar elválik az edény oldalától. 
A tetejét meghintem liszttel, és langyos helyen kelesztem. 15 perc után ismét megdagasztom, majd ismét kelesztem. Ezt még egyszer megismétlem 15 perc után. Utána már hagyom megkelni (30 percig) 
Deszkára borítom és  1 cm vastagra nyújtom. Téglalapokat vágok belőle, lekvárt rakok a szélére feltekerem a végeket kicsit benyomkodom, hogy a lekvár ne folyjon ki belőle.
Tepsibe rakom és közben az oldalukat és a tetejüket olvasztott margarinnal bőven megöntözöm, hogy mindenütt érje, és hogy sütés után könnyel elváljanak egymástól. Én 5 db tettem egy sorba, és soronként különböző lekvárral töltöttem a buktákat.
Amikor megtelt a tepsi még 15 percig letakarva kelesztettem a buktákat. Szépen kitöltötték a tepsit. Utána sütöttem meg. (20-25 perc)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése