2013. március 19., kedd

Tejszínes gesztenyés torta

Tejszínes gesztenyés torta - névnapra

Névnapot ünnepeltünk tegnap. Édesapámét. Talán névnapra nem igazán szoktak tortát sütni mások, de én úgy voltam vele, hogy apukám elég idős már, és miért is ne kaphatna tortát! 
A lányom ismét segített. Nem túl nagyot készítettünk, inkább azt mondanám, hogy közepes méretűt.  Még vasárnap megsütöttük a tortalapot, a vasárnapi sütivel egy időben. Másnap készítettem el a tejszínes gesztenyés krémet, és a díszítést is. 
Megpróbálkoztam a plasztik csokival. Készítettem egy-egy adag fehér csokisat és étcsokisat. Az étcsokis eleinte nem tetszett. Úgy éreztem, hogy nagyon kemény lett és nehezen formázható. Végül mégis az volt a jobb. A fehér csokissal egyszerűen nem tudtam mit kezdeni. Annyira meglágyult, hogy a saját súlyától elterült már a szilikon lapon az ebből készített rózsa. Rátettem a tortára, de nem voltam vele megelégedve, így végül le is vettem róla. Így viszont kicsit kevésnek találtam a díszítést a tortán. Hát van még mit gyakorolnom! A másik, hogy legközelebb a díszekkel fogom kezdeni. Most is az utolsó pillanatra maradtak, és már nem volt több időm, hogy kicsit gazdagabban legyen díszítve a torta.

Tejszínes gesztenyés torta recept:
(22 cm-es tortaformához)

Tortalaphoz:
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 0,7 dl olaj
  • 0,7 dl tej
  • 3 db tojás
  • 1/2 cs sütőpor  
A krémhez:
  • 2 csomag gesztenyepüré
  • 3 dl tejszín
  • 1 csomag zselatin (10 g) (a növényi alapú tejszínhez nem szükséges)
  • porcukor ízlés szerint (ha nem növényi tejszínt használunk)
  • rumaroma (ízesített gesztenyepüré esetén elhagyható)
A díszítéshez:
  • 1 dl tejszín
  •  plasztik csoki

A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem, majd hozzáadom a cukor felét és azt is hozzákeverem.  A sárgájához adom a cukor másik felét az olajat és a tejet. Habosra keverem. Majd felváltva belekeverem a sütőporral összeszitált lisztet és a felvert cukros tojásfehérjét. Sütőpapírral  kibélelt tortaformába öntöm, és előmelegített sütőben 170-180 fokon megsütöm. Kihűtöm. Ha kihűlt 3 lapra vágom.
A krémhez a gesztenyepürét villával nagyjából összetöröm. 1 kiskanálnyi rumaromát teszek bele. Hozzáöntöm az 1 dl tejszínt, és robotgéppel összekeverem. Majd egy keverőtálban a 3 dl tejszínt felverem, és óvatosan a gesztenyés masszához keverem.  Én növényi tejszínt használok, ehhez nem szükséges zselatint adni, mert szerintem elég jó állagú lesz tőle a krém e nélkül is. Állati tejszín esetén azonban kell hozzá, valamit ízlés szerint porcukrot is tehetünk még bele.
A krém 2/3-val betöltöm a tortalapokat, a maradék 1/3-val pedig kívül is bevonom a tortát.
A díszítéshez felverem az 1 dl tejszínt, nyomózsákba töltöm, és ízlés szerint díszítem vele a tortát.
Én most készítettem plasztik csokiból virágot, és leveleket is, ezeket is rátettem.

Tejszínes gesztenyés torta







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése