2013. március 4., hétfő

Főtt füstölt tarjás sajtos töltött kifli



Csütörtökön a fiamnak sütöttem. Vagyis egy iskolai alapítványi rendezvényre. Szülői vállalásként, de a fiam kérésére készült ez a sós sütemény. Neki ez a kedvence, és mint tudjuk minden szentnek maga felé hajlik a keze...Így arra kért, hogy ilyet süssek. Sütöttem, természetesen dupla adagot, hogy itthon is maradjon.
Szeretem ezt a receptet, mert nagyon jó állagú a tészta, és sokféleképpen lehet tölteni a kifliket. Nem csak tarja kerülhet bele, hanem sonka, virsli vagy kolbászdarabok,  de a kreativitásnak nincs határa. Egy biztos ami nem maradhat ki a töltelékből az a sajt, és a margarin.
Én most  tarjával készítettem.
A recepthez még tartozik egy történet. Az egyik nagyon kedves kollégám felesége sütött többek között ilyen kifliket is névnapi kínálóként. Ő akkor virslivel és sajttal készítette. Nagyon ízlett mindenkinek, és természetesen igényt tartottunk a receptre. A kollégám hozta is pár napon belül. Nagyon örültem neki. Otthon egy nagy lendülettel be is tettem a recept gyűjteményembe. Elfelejtettem, hogy ez is van, és jó egy évvel később akadt a kezembe. Megörültem neki, és a következő hétvégén megsütöttem a családomnak, Sajtos sonkás változatban. A fiamnak nagyon ízlett, alig bírta abbahagyni. Megkérdezte, hogy honnan vettem a receptet. Elmeséltem, hogy már régóta megvan a recept, csak eltettem, és most került a kezembe. Az volt rá a válasz: Hát anya, ezzel az a baj, hogy ezt már 1 éve kellett volna sütnöd, és azóta mindig!
Azt hiszem ennél nem kell több ajánló egy recepthez!

Tipp: A húsvéti maradék sonka is kiváló hozzá!

Tarjás sajtos töltött kifli recept:

A tésztához:
  • 50 dkg finomliszt
  • 50 dkg rétesliszt
  • 7,5 dkg élesztő
  • 6 dl tej
  • 2 dl olaj (sima napraforgó)
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál só (púpozott)
A töltelékhez:
  • 40 dkg margarin
  • 40 dkg sajt
  • 40 dkg tarja
A tetejére:
  • 1 tojás
  • szezámmag
A tejet meglangyosítom, kiveszek belőle 2 dl-t. Ebbe beleteszem a cukrot, és az élesztőt. Felfuttatom. 
A kétféle lisztet tálba szitálom, majd hozzáöntöm az olajat, a tejet, az élesztővel felfuttatott tejet, és a sót. Az egészet 20 percig dagasztom. Eleinte ragad nagyon, de a végén szépen összeáll, és elválik az edény falától. Meleg helyen letakarva 40-50 percig kelesztem. 
Amíg a tészta kel a margarint 1 cm-es kockákra vágom, a sajtot lereszelem, a tarját vékony csíkokra, apróra vágom.
A megkelt tésztát 4 részre osztom, és egyenként cipót formálok belőlük. Majd egy cipóból 50 cm-es kerek lapot nyújtok, és 16 szeletre vágom. A szelet szélesebb végére teszek 1-2 margarin kockát, 1 kiskanálnyi reszelt sajtot, és 1 kiskanálnyi felaprított tarját. A tészta két sarkát felemelve behajtom, jól lenyomkodom, hogy a töltelék ne folyjon ki belőle a sütés közben. Majd a kiflit feltekerem, úgy hogy a csúcsánál folyamatosan húzom egy picit a tésztát az egyik kezemmel, hogy minél több hajtás legyen rajta. Kifli alakúra formázom, sütőpapírral bélelt tepsire teszem. Tojással megkenem és megszórom szezámmaggal a tetejét. 180-190 fokon 30 perc alatt készre sütöm. A másik 3 cipót ugyanígy elkészítem, megsütöm.
Hidegen melegen egyaránt finom.

Főtt füstölt tarjás sajtos töltött kiflik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése