2013. március 11., hétfő

Ribizlis joghurttorta sütés nélkül



Végre igazi tavaszi idő volt hétvégén. Főleg szombaton. Bízva abban, hogy vasárnap is folytatódik és több időt lehetünk kint a szabadban nem akartam túl sok időt tölteni a hétvégén a konyhában. Így  ismét sütés nélküli süti készült a hétvégén. Most joghurtos gyümölcsös változatban. Hasonló mint a citromos túrótorta, de mégis más. Az alap viszont ugyan az, egy kis módosítással.

Ribizlis joghurttorta sütés nélkül recept:

A tésztához:

  •  20 dkg babapiskóta
  • 15 dkg vaj, vagy margarin
  • 1 narancs lereszelt héja
A kémhez:
  • 0,5 l natúr joghurt
  • 20 dkg cukor
  • 30 dkg ribizli  (2 evőkanálnyit a díszítéshez félreteszek)
  • 3 evőkanál citromlé
  • 0,5 l tejszín (ebből kb: 1 dl-t a díszítéshez félreteszek
  • 2 piros tortazselé v 2 csomag zselatin (10 g)
  • 2 dl víz
 A tetejére
  • tejszínhab
  • ribizli

A babapiskótát összetöröm. Én turmixgéppel szoktam felaprítani. Előtte eltöröm a piskótát 2-3 darabra, és így teszem a gépbe. Így könnyebben "elkapja" a kés. Néhányszor még így is meg kell rázni, hogy mindet felaprítsa. Kicsit hangos, de pillanatok alatt készen van. 
Közben a vajat a mikróban felolvasztom, majd a felaprított babapiskótához öntöm. Belereszelem a narancshéjat is, és összekeverem. 
Egy 26 cm-es kapcsos tortaformát kibélelek sütőpapírral. (Én csak odacsíptetem a papírt az alsó lappal együtt  a karimához, és utána kívül pár centi papírt ráhagyva körbevágom. Az oldalát nem szoktam kibélelni, szerintem felesleges.)
A vajas babapiskóta morzsát egy kanál segítségével a formába rakom és jól lenyomkodom. Kb: 5-6 mm vastag lesz. Beteszem a hűtőbe, amíg a krém elkészül, a vaj újra megdermed a tésztában.
A krémhez a joghurtot és a citromlevet egy keverőtálban elkeverem. A 2 csomag tortazselét a 20 dkg cukorral és a 2 dl vízzel összekeverem és egy picit állni hagyom, majd felmelegítem. Közben folyamatosan kavargatom, mert hamar kocsonyásodni kezd. Kicsit hűlni hagyom.Ezután felverem a tejszínt jó keményre. Amikor a zselé langyosra hűlt, hozzáöntöm a joghurthoz, összekeverem a robotgéppel, majd utána óvatosan hozzákeverem a tejszínhabot, és a ribizlit. 
A krémet óvatosan a tésztára simítom. A tetejét fésűfogas habkártyával díszítem. .
A félretett felvert tejszínhabot nyomózsákba töltöm és tetszés szerint díszítem vele a torta tetejét. A félretett ribizliszemeket is ráteszem.
Pár órára hűtőbe teszem. Tálalás előtt még a tortaformában körbevágom a szélét, majd a forma eltávolítása után szeletekre vágom.
(Ha csak színtelen tortazselénk, vagy zselatinunk van, akkor a tejszínhabos joghurtos masszánk fehér marad, és csak a ribizliszemek piroslanak benne, de úgy is nagyon jól mutat, és az ízén nem változtat.)
Ribizlis joghurttorta sütés nélkül

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése