2013. február 15., péntek

Málnadzsemmel töltött mézes süti - Valentin napra



A saját készítésű ajándéknál nincs jobb.Ha ráadásul még ehető is, akkor meg pláne. Az sem baj, ha nem sikerül olyan szépre mint a cukrászdai. Szerencsére ezt a gyerekeim is kezdik értékelni. A lányomon is látom, hogy szívesen készít sütiket. Most ő sütött és én voltam a segéd a konyhában, vagy néha fordítva, de nem ez a lényeg. Én azt vallom, hogy kell a dolgok saját "megtapasztalása". A jó is és a rossz is. Csak akkor fog fejlődni, ha ő maga szerez tapasztalatokat. Szerintem sokkal többet tanul belőle, mint a "példabeszédekből".
A konyhában is sokat kell még gyakorolnia, de úgy látom menni fog. 

Valentin napra készített süteményt a barátjának. Ő keresett hozzá receptet is. Mézes süteményt választott. A tésztát már előző este elkészítette. Mivel a mézes tésztának pihennie kell, így egy egész napig a hűtőben várta a sütést.
A kinyújtással akadtak problémái, mivel a tészta a meleg konyhában eléggé meglágyult és ragadt a nyújtófára és a deszkára is. A szilikon lapon már egy kicsit jobb volt a helyzet, de a végén már onnan is nehezen jött fel. Némelyik szívecske egy kicsit eldeformálódott, de a végeredmény elég tűrhető lett. Eltekintve attól hogy az első adag kicsit barnább lett, mint kellett volna. Nem égett meg - köszönhető a segédnek, aki akkor épp én voltam - csak keményebb lett. Jó volt kóstolónak, és lekvár nélkül is elfogyott pillanatok alatt.
A másik három adag viszont szép lett. Lehet hogy jobb lett volna egy nappal korábban elkészíteni, hogy egy kicsit puhább legyen, mert mint általában a mézes sütik ez sem azonnal puha. Talán lehetett volna még egy kis csokit csorgatni rá, vagy belemártani, de a lányomnak így tetszettek natúran, és most ő volt a "cukrász".

Málnadzsemmel töltött mézes süti recept:

A tésztához: 
  • 20 dkg méz
  • 15 dkg porcukor
  • 10 dkg margarin
  • 1 db tojás 
  • 1 csapott mokkáskanál mézeskalács fűszer
  • 50 dkg liszt 
  • 1 csomag sütőpor
  • egy csipet szódabikarbóna 
A töltéshez:
  • málnalekvár vagy dzsem

A mézet és a margarint gőz felett, vagy mikrohullámú sütőben langyosra melegítem. A többi hozzávalót egy tálban előkészítem, majd a mézzel összegyúrom. A tésztát folpack-ba csomagolva minimum 3-4 órán át pihentetem a hűtőben, de lehet egy egész éjszakára is, vagy egy egész nappal korábban is elkészíteni.
Lisztezett gyúrótáblán 3-4 mm vastagra nyújtom és kis szíveket szaggatok belőle. Tepsibe téve előmelegített sütőben 200 °C-on 8-10 percig sütöm. Vigyázva, mert gyorsan sül, és könnyen megéghet.
Miután kihűltek, a szíveket összeragasztom a lekvárral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése