2013. április 16., kedd

Málnás tejszínes túrókrémes torta - szülinapra

Málnás tejszínes túrókrémes torta  - szülinapra

Két nagyobb gyermekem áprilisban született, így ismét szülinapot ünnepeltünk. Most a fiamét, aki még mindig kakaó "függő". A szülinapjára készült tortában most nem a krémben volt jelen a kakaó, hanem az alapban. 
Kakaós alapot készítettem, amit az előző tortáimhoz hasonlóan Kiskukta útmutatásai szerint készítettem el. Erről bővebben  itt: olvashattok. Kicsit módosítottam a recepten, de csak annyiban, hogy egy picit kevesebb lisztet tettem bele. Nekem az általa megadott lisztmennyiséggel nagyon sűrű a tészta. Én jobban szeretem, ha egy kicsit lazább. Plusz 1 tojást tettem még bele, mert elég kicsik voltak a tojások.
Az alapot málnás tejszínes túrókrémmel töltöttem meg.
A tortát fehér fondanttal vontam be. Zöld,  kék, és sárga körök kerültek rá. Kicsit "retró"-s lett, de a  fiamnak tetszett.
Ami viszont a látványnál is fontosabb az az íze! Nagyon jó választás volt a málnás krémhez a kakaós alap. Nagyon finom volt.

A kakaós tortaalap recept:
  • 20 dkg cukor + 8 dkg a habba
  • 25 dkg liszt
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl tej
  • 5 tojás
  • 5 dkg kakaópor
  • 1 cs sütőpor  
A krémhez:
  • 30 dkg málna (fagyasztott vagy amikor van, akkor friss)
  • 30 dkg túró
  • 3 dl tejszín
  • 4-5 evőkanál porcukor (ízlés szerint)
  • 1 evőkanál zselatin
  • 1 dl tej
  • 1 vaníliás cukor
A tojásokat szétválasztom. A fehérjét kemény habbá verem, majd hozzáadom a cukrot és azt is hozzákeverem.  A sárgájához adom a többi cukrot, az olajat és a tejet. Habosra keverem. Majd felváltva belekeverem a sütőporral, kakaóporral összeszitált lisztet és a felvert cukros tojásfehérjét. Sütőpapírral  kibélelt tortaformába öntöm, és előmelegített sütőben 170-180 fokon megsütöm. Kihűtöm. Ha kihűlt 3 lapra vágom.
A zselatint a tejben elkavarom, és addig melegítem, amíg fel nem olvad benne. (Nem szabad hogy felforrjon!) Hagyom hogy lehüljön.
A krémhez a túrót szitán átpaszírozom. A málnát villával összetöröm, majd a túróhoz adom. Beleteszem a porcukrot a vaníliás cukrot és jól kikavarom.  A tejszínt felverem. Óvatosan belekeverem a málnás túrós krémbe a tejszínt és a lehűlt zselatinos tejet. 
Ezzel a krémmel betöltöm a tortalapokat. 
Fondant alá ez a krém nem alkalmas. Én most vékonyan narancsdzsemmel kentem be a tortát, utána díszítettem. 
Málnás tejszínes túrókrémes torta


1 megjegyzés: