2013. április 4., csütörtök

Foszlós fonott kalács II.

Foszlós fonott kalács II.

Húsvét előtt sorra gyártottam a fonott kalácsokat. A család kérésére próbáltam a sonkával jobban harmonizáló, kevésbé édeset sütni. Végül sikerült mint ízben, mint formában finomat és szépet sütni.
Kontroll képpen kipróbáltam egyet margarinnal a vaj helyett. Valóban nagy a különbség. Nem csak ízre, de külsőleg is más a margarinnal készült kalács. Én maradok a vajnál. Nem csak szebb , de sokkal finomabb, foszlósabb tőle a kalács. Most annyit újítottam még, hogy nem kézzel dagasztottam meg a tésztát, hanem a kenyérsütőgép dagasztó programjával. Hogy miért nem használtam eddig!!!??? Nagyon szuper dolog. Csak sorban beleteszem a hozzávalókat, a többit pedig elvégzi a gép! A végeredmény pedig egy nagyon szépen megkelt tészta.
Kicsit növeltem az adagon is, így egy nagyobb (kb: 80-85 dkg) kalácsot sikerült sütnöm az alábbi hozzávalókból:

Foszlós fonott kalács II. recept:

  • 50 dkg liszt
  •  5 dkg porcukor
  •  7 dkg vaj
  •  1 egész tojás és 1 tojás sárgája
  •  3 dkg élesztő
  •  1 mokkáskanál só
  •  2,5 dl  tej
A kenéshez:
  • 1 tojás

Kézi dagasztáshoz:

A tejet meglangyosítom, beleteszem az egész tojást és 1 tojás sárgáját. Elkeverem a tejben a tojást, majd beleteszem az élesztőt és a porcukrot is, és hagyom felfutni. Amikor felfutott a többi hozzávalóval együtt összegyúrom és simára dagasztom.  A tésztát 20 percig hagyom pihenni, majd újra dagasztom, és ismét hagyom 20 percig pihenni. Majd a tésztát 6 részre osztom és cipókat formálok belőle. Picit pihentettem és megsodrom a szálakat. A szálak mindkét végét elvékonyítom egy kicsit. Meghintem liszttel, hogy kelesztés közben tudjon a tészta mozogni, és sütés közben ne süljön annyira egybe. Összefogom a 6 szálat és megfonom, megkenem felvert tojással, és 20 percig meleg helyen kelesztem. Újra megkenem tojással és tovább kelesztem amíg megszárad rajta a tojás (kb: 15 perc) Előmelegített sütőben 180-190 fokon 20-25 perc alatt megsütöm.

Foszlós fonott kalács








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése